Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, February 08, 2011

Smartphones betekenen vooruitgang voor marketeers

In vergelijking met de gebruikers van traditionele mobiele telefoons, zijn de bezitters van smartphones bijzonder vatbaar voor marketing-campagnes. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Millennial Media. De onderzoekers merken op dat dit verschil wellicht te wijten is aan de grotere schermen van de smartphones en het aanbod aan rich media dat in die sector wordt aangeboden. Onder meer wordt opgemerkt dat smartphones een score van 39 procent realiseren op het trekken van de aandacht op de reclame. Bij traditionele mobiele telefoons is dat slechts 28 procent.

Er wordt aan toegevoegd dat 17 procent van de gebruikers van smartphones zich ook spontaan mobiele campagnes kan herinneren, tegenover slechts 13 procent bij traditionele mobiele telefoons. Daarnaast scoren mobiele telefoons 15 procent op aankoopintenties, tegenover 12 procent bij de traditionele mobiele telefoon. De belangrijkste sector in mobiele marketing tijdens het vierde kwartaal van vorig jaar was de telecom-industrie, die het kwartaal voordien nog op de tweede plaats stond.

Op de tweede plaats volgden retail en restaurants. Die sector steeg met één plaats tegenover het kwartaal voordien. Tegenover het vierde kwartaal van het jaar voordien werd een groei met meer dan 572 procent opgetekend. De autosector liet een groei met 623 procent optekenen tegenover het vierde kwartaal van het jaar voordien. De sector steeg tegenover het derde kwartaal van de achtste naar de vijfde plaats. Entertainment werd van de eerste naar de derde plaats verdrongen. De financiële sector steeg van een negende naar een vierde plaats.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home