Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, February 07, 2011

Mobiele platform vertegenwoordigt 20 procent nieuwe abonnementen Financial Times

Lezers met mobiele apparaten zijn verantwoordelijk voor 20 procent van de nieuwe online abonnementen van de Britse zakenkrant Financial Times. Volgens John Ridding, chief executive van de Financial Times, is die evolutie vooral te danken aan de explosieve groei op de markt van de tablet-computers. De betalende applicatie van de Financial Times voor de iPad van Apple is volgens Ridding 480.000 keer gedownload.

"De opgang van tablet-computers lijkt grote mogelijkheden te bieden aan uitgevers," merkt John Ridding op tegenover het persbureau Reuters. Uitgevers zoals John Ridding en Rupert Murdoch van News Corp gaan er volgens het persbureau vanuit dat mobiele abonnees sneller bereid zijn om te betalen voor een mobiele toegang tot kwaliteitscontent. Dat staat in schril contrast met de lezers van andere digitale platformen, zoals het internet, waar men gewend is geraakt aan gratis content.

De Financial Times zette een paywall op voor zijn website, waardoor de lezer slechts een beperkt aantal artikels gratis kan lezen. Verwacht wordt dat tegen het einde van het eerste kwartaal van dit jaar ook The New York Times een gelijkaardig systeem zal opzetten, waardoor zware gebruikers van content verplicht zullen worden om voor bepaalde artikels te betalen. Rupert Murdoch zegt dat ook adverteerders meer respect hebben voor een platform dat met betalende lezers werkt.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home