Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, February 08, 2011

Coca-Cola werkt aan energie-efficiëntie in groeimarkten

Het drankenconcern Coca-Cola wil zich dit jaar concentreren op de verbetering van de energie-efficiëntie van zijn productievestigingen in ontwikkelingslanden. Daarmee wil het concern naar eigen zeggen zijn doelstellingen op het gebied van duurzaamheid voor volgend jaar realiseren. Dat staat in het duurzaamheidsverslag van het drankenconcern, waarbij wordt opgemerkt dat het concern op koers zit om de gestelde doelstellingen te realiseren, al wordt er toegegeven dat er belangrijke inspanningen zullen moeten worden geleverd om die vooruitgang op peil te houden.

"Het bedrijf zegt tegen het midden van het decennium een groei te kunnen realiseren zonder de emissies te verhogen tegenover tien jaar voordien," aldus het webmagazine Beveragedaily.com. "Tijdens de tweede helft van het voorbije decennium heeft Coca-Cola de uitstoot in geïndustrialiseerde landen met 8 procent kunnen terugdrijven. De totale hoeveelheid emissies steeg echter met 12 procent omdat het productievolume met 23 procent werd opgedreven."

Dat betekent volgens het magazine dat er nog veel inspanningen moeten worden gedaan om de energie-efficiëntie en emissies in de groeimarkten te verbeteren. Tegelijkertijd poogt het concern ook zijn waterverbruik 20 procent efficiënter te maken dan in het midden van het voorbije decennium, zodat er per liter product volgend jaar nog 2,16 liter water zou moeten worden verbruikt. De voorbije periode heeft het bedrijf de waterefficiëntie met 2,7 procent per jaar verbeterd. Om de doelstelling voor volgend jaar te halen, zou de efficiëntie met 2,85 procent moeten worden opgedreven.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home