Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, February 08, 2011

Millennial geeft voorkeur aan laptop boven desktop

Laptops en andere draagbare apparaten hebben bij de groep van de millennials een grotere penetratie dan bij oudere consumenten. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het Pew Research Center. Opgemerkt wordt dat de recente groei van de verkoop van laptops vooral wordt gedragen door de millennials. Er wordt aan toegevoegd dat het desktop-bezit in de Verenigde Staten sinds het midden van het voorbije decennium licht is teruggevallen, terwijl laptops aan populariteit hebben gewonnen.

Volgens het Pew Research Center bezit 76 procent van de Amerikaanse bevolking een computer. Daarbij heeft 59 procent een desktop in bezit, terwijl 52 procent een laptop heeft. Vijf jaar geleden bezat 70 procent van de Amerikanen echter een desktop, terwijl slechts 30 procent in het bezit was van een laptop. Er wordt wel opgemerkt dat beide apparaten sinds mei vorig jaar een lichte terugval kennen. De millennials vormen de enige generatie waar de penetratie van laptops (70 procent) hoger ligt dan het bezit van desktops (57 procent).

Bij Generation X bezit 69 procent een desktop, terwijl 61 procent de beschikking heeft over een laptop. Bij de babyboomers heeft ongeveer 60 procent een desktop, terwijl 49 procent een laptop in bezit heeft. Bij de Amerikaanse senioren heeft nog altijd 45 procent een desktop, maar slechts 10 procent is in het bezit van een laptop. Verder wordt opgemerkt dat 74 procent van de millennials een mobiele muziekdrager bezit, maar bij Generation X is dat al gedaald tot 56 procent. Bij de oudere leeftijdsgroepen daalt dat nog verder. Bij vijfenzeventigplussers is dat nog 3 procent.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home