Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, February 17, 2011

Online populatie is grijzer dan verwacht

De populatie op de online winkelmarkt is gevoelig ouder dan men veronderstelt. Dat is de conclusie van een onderzoek van The British Population Survey (BPS). Hoewel de generatie onder de vijfentwintig jaar met het internet is opgegroeid, blijkt die groep volgens de onderzoekers minder online te shoppen dan de vijfenvijftigplussers. Dat heeft volgens de onderzoekers belangrijke implicaties voor marketeers, want deze oudere consumenten stellen zich volgens hen anders op tegenover het internet dan de jongere gebruikers.

"Op dit ogenblik heeft 80 procent van de Britten toegang tot het internet," stipt het webmagazine bizreport.com aan. "Een aantal jongere demografische groepen heeft nooit een leven zonder een connectie met het internet ervaren. Verwacht zou mogen worden dat deze jongere populatie ook de adoptie van het online shoppen domineert, maar uit het onderzoek van The British Population Survey blijkt een heel andere conclusie."

De onderzoekers merken op dat de jongere generatie het internet niet in de eerste plaats als een marktplaats bestempelt, maar wel als een speelterrein. Deze groep is vooral actief met gaming, sociale netwerken en entertainment. In realiteit staan er tegenover elke drie online shoppers bij de vijfenvijftigplussers slechts twee internet-consumenten bij de jonge volwassenen. "Dat heeft belangrijke gevolgen, want 70 procent van die oudere shoppers vindt online reclame onaanvaardbaar."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home