Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, February 17, 2011

Mobiele platform verhoogt aandeel in betaalde zoekopdrachten

In maart van dit jaar zouden bij de zoekmachines van Google voor de eerste keer meer dan 10 procent van alle betaalde impressies afkomstig kunnen zijn van het mobiele platform. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Performics. Betaalde mobiele zoekopdrachten kenden tijdens het voorbije jaar een constante groei. Eind vorig jaar vertegenwoordigde het mobiele platform 8,4 procent van alle betaalde zoekopdrachten. Dat cijfer was tijdens de maand februari verder gestegen tot 9,4 procent.

Er wordt aan toegevoegd dat het aantal mobiele impressies tijdens het voorbije jaar met 238 procent is gestegen. Bij het traditionele internet werd een groei met 13 procent opgetekend. Die groeiende populariteit van mobiele zoekopdrachten is te wijten aan het toenemend gebruik van smartphones en het Android-platform van Google. In het vierde kwartaal van het voorbije jaar werden er voor het eerst meer smartphones dan computers verkocht.

Google merkte op dat het mobiele zoekvolume het voorbije jaar is verviervoudigd. Om op die tendens in te spelen, heeft het bedrijf een aantal nieuwe toepassingen op de markt gebracht. Performics merkt op dat het mobiele platform tijdens de maand december ook 9,2 procent van alle clicks op betaalde zoekopdrachten vertegenwoordigde. In januari werd een lichte terugval tot 8,9 procent opgetekend, maar Performics stelt dat ook bij het aantal clicks het mobiele platform tijdens de maand maart een marktaandeel van meer dan 10 procent zal halen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home