Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, February 23, 2011

Digitale sector op weg naar ruim 40 procent buitenreclame

Digitale buitenreclame zal in de Verenigde Staten over twee jaar een omzet realiseren van ongeveer 4,5 miljard dollar. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Adcentricity. Daarbij wordt over een periode van vier jaar gewag gemaakt van een groei met 57 procent. Het voorbije jaar werd een omzet gerealiseerd van ongeveer 3,08 miljard dollar. Dat betekent een stijging met 18 procent tegenover het jaar voordien. Voor dit jaar wordt een verdere groei met 15,5 procent tot 3,56 miljard dollar in het vooruitzicht gesteld.

Er wordt aan toegevoegd dat de traditionele buitenreclame over twee jaar een omzet zal realiseren van 5,75 miljard euro. Dat betekent dat digitale buitenreclame op dat ogenblik een marktaandeel van ongeveer 44 procent zou hebben uitgebouwd. Adcentricity merkt op dat digitale buitenreclame 67 procent van de Amerikaanse bevolking bereikt en daarbij in alle demografische groepen een evenwichtige aanwezigheid laat optekenen.

Adcentricity merkt op dat digitale buitenreclame zich vooral richt op blanke mannen en een jonger publiek. "Alleen bij ziekenhuizen, het openbaar vervoer en de bioscopen hebben vrouwen een meerderheid van 51 procent," voeren de onderzoekers aan. "In liften hebben mannen daarentegen een meerderheid van 64 procent." Er wordt aan toegevoegd dat ook consumenten met een jaarinkomen van meer dan 100.000 dollar overtegenwoordigd zijn.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home