Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, January 28, 2011

Verkoop Porsche Midden-Oosten met 20 procent gestegen

De Duitse sportwagenbouwer Porsche heeft het voorbije jaar 6.842 auto's verkocht in het Midden-Oosten en Noord-Afrika (Mena). Dat is een stijging met 20 procent tegenover het jaar voordien. Een woordvoerder van Porsche Middle East and Africa stelt dat die cijfers aantonen dat de sportwagenconstructeur in de regio opnieuw met zijn snelle groei heeft aangeknoopt. De Porsche Cayenne vertegenwoordigde meer dan de helft van de totale verkopen. Het model heeft sinds zijn introductie op de Mena-markt acht jaar geleden al meer dan 24.000 exemplaren verkocht.

De grootste groei werd het voorbije jaar opgetekend in Qatar, waar een toename met 70 procent werd opgetekend. Porsche heeft op de Qatar Motor Show dan ook een specifiek Panamera-model gelanceerd dat exclusief in het Midden-Oosten zal worden verkocht en dat ook met een specifiek lakwerk en interieur speciaal gericht is op Arabische klanten. Qatar heeft ook een belang van 10 procent in de Duitse autoconstructeur. Het emiraat is dan ook een betrokken partij in de fusie tussen Porsche en Volkswagen.

De fusie tussen beide Duitse groepen wordt op dit ogenblik in de Verenigde Staten geblokkeerd, nadat investeerders hadden opgeworpen dat Porsche hen had misleid met een poging drie jaar geleden om Volkswagen over te nemen. Die klachten zijn door een Amerikaanse rechter verworpen, zodat verwacht wordt dat de fusie tegen het einde van het jaar zal kunnen worden afgerond. Een woordvoerder van Qatar Holding merkte op dat de fusie voordelen zal opleveren voor alle betrokken partijen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home