Inkomsten Amerikaanse krantensites met bijna 10 procent gestegen
De websites van de Amerikaanse kranten hebben tijdens het vierde kwartaal van vorig jaar gemiddeld 105,3 miljoen bezoekers per maand ontvangen. Dat blijkt uit cijfers van het bureau ComScore. Daarbij werd een totaal van 3,4 miljard minuten en 4,1 miljard pageviews per maand opgetekend. Dat komt per bezoeker overeen met ongeveer 32,3 minuten en 38,9 pageviews per maand. ComScore voegt er aan toe dat de websites van de Amerikaanse kranten op dit ogenblik 62 procent van de totale online populatie van de Verenigde Staten bereiken.
"Bovendien bestaat dit publiek uit zeer aantrekkelijke populaties voor adverteerders," merkt het webmagazine Marketingdaily.com op. "In de leeftijdsgroep tussen vijfentwintig en vijfendertig jaar wordt 58 procent van de totale populatie bereikt. Bovendien bereiken deze platformen ook 73 procent van de gezinnen met een jaarinkomen van meer dan 100.000 dollar." De Newspaper Association of America voegt er aan toe dat ook de online reclame-inkomsten van de krantensites blijven stijgen.
Tijdens het derde kwartaal van vorig jaar werden 690 miljoen dollar reclame-inkomsten genoteerd. Dat is een stijging met 11 procent tegenover dezelfde periode het jaar voordien. "Maar ondanks die groei, blijkt het gigantische online publiek er niet in te slagen om voldoende inkomsten te generen om het verlies aan offline inkomsten te compenseren," merkt Marketingdaily.com nog op. Tijdens het derde kwartaal stegen de totale online inkomsten van de sector met 200 miljoen dollar tot 2,16 miljard dollar. De totale offline reclame-inkomsten daalden echter met 1,55 miljard dollar tot 16,35 miljard dollar.
"Bovendien bestaat dit publiek uit zeer aantrekkelijke populaties voor adverteerders," merkt het webmagazine Marketingdaily.com op. "In de leeftijdsgroep tussen vijfentwintig en vijfendertig jaar wordt 58 procent van de totale populatie bereikt. Bovendien bereiken deze platformen ook 73 procent van de gezinnen met een jaarinkomen van meer dan 100.000 dollar." De Newspaper Association of America voegt er aan toe dat ook de online reclame-inkomsten van de krantensites blijven stijgen.
Tijdens het derde kwartaal van vorig jaar werden 690 miljoen dollar reclame-inkomsten genoteerd. Dat is een stijging met 11 procent tegenover dezelfde periode het jaar voordien. "Maar ondanks die groei, blijkt het gigantische online publiek er niet in te slagen om voldoende inkomsten te generen om het verlies aan offline inkomsten te compenseren," merkt Marketingdaily.com nog op. Tijdens het derde kwartaal stegen de totale online inkomsten van de sector met 200 miljoen dollar tot 2,16 miljard dollar. De totale offline reclame-inkomsten daalden echter met 1,55 miljard dollar tot 16,35 miljard dollar.
Labels: internet, krant, Verenigde Staten
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home