Starbucks heeft plannen voor productie Chinese koffie
De Amerikaanse keten Starbucks is van plan om in China koffie te gaan telen. Dat heeft Howard Schultz, chief executive van de koffieketen, tijdens een reis naar China aangekondigd. Het zou de eerste keer zijn in de veertigjarige geschiedenis van Starbucks dat de keten zelf koffie produceert. De plantages zouden aangelegd worden in de provincie Yunnan. Schultz benadrukt met deze stap duidelijk zijn strategische verbondenheid te tonen met China op een manier die lokaal relevant is. Volgens experts brengt Yunnan één van de beste koffiesoorten van Azië voort, dankzij de vruchtbare ondergrond, voldoende water en optimale weersomstandigheden.
"Starbucks werkt naar eigen samen met de provinciale overheid van Yunnan om expertise te delen op het gebied van koffie-productie," aldus CNNMoney.com "Dat zou er volgens Schultz moeten toe leiden dat het gebied zich verder zou kunnen ontwikkelen tot een absolute topregio op het gebied van koffieproductie en de specifieke Yunnan-koffie zijn positie op de wereldmarkt zou kunnen uitbreiden. Schultz zegt dat het bedrijf een gebied ontdekt heeft dat de beste koffie van de wereld kan produceren. De Yunnan-koffie van Starbucks zou volgens de chief executive over drie tot vier jaar op de wereldmarkt gebracht moeten kunnen worden."
Hoewel China vooral een land is van theedrinkers, maakt Starbucks er volgens Schultz belangrijke vorderingen. Het Amerikaanse concern twaalf jaar actief op de Chinese markt. De groep heeft op dit ogenblik vierhonderd vestigingen op het Chinese vasteland. De keten rekent daarbij vooral op de groeiende Chinese middenklasse, die volgens Schultz bovendien heel vertrouwd is met de westerse merken. Hij merkt daarbij op dat de Chinese consumenten Starbucks al kenden vooraleer de Amerikaanse keten er zijn eerste winkels opende. Bovendien blijken Chinese consumenten volgens hem nieuwe evoluties bijzonder snel op te pikken.
"Starbucks werkt naar eigen samen met de provinciale overheid van Yunnan om expertise te delen op het gebied van koffie-productie," aldus CNNMoney.com "Dat zou er volgens Schultz moeten toe leiden dat het gebied zich verder zou kunnen ontwikkelen tot een absolute topregio op het gebied van koffieproductie en de specifieke Yunnan-koffie zijn positie op de wereldmarkt zou kunnen uitbreiden. Schultz zegt dat het bedrijf een gebied ontdekt heeft dat de beste koffie van de wereld kan produceren. De Yunnan-koffie van Starbucks zou volgens de chief executive over drie tot vier jaar op de wereldmarkt gebracht moeten kunnen worden."
Hoewel China vooral een land is van theedrinkers, maakt Starbucks er volgens Schultz belangrijke vorderingen. Het Amerikaanse concern twaalf jaar actief op de Chinese markt. De groep heeft op dit ogenblik vierhonderd vestigingen op het Chinese vasteland. De keten rekent daarbij vooral op de groeiende Chinese middenklasse, die volgens Schultz bovendien heel vertrouwd is met de westerse merken. Hij merkt daarbij op dat de Chinese consumenten Starbucks al kenden vooraleer de Amerikaanse keten er zijn eerste winkels opende. Bovendien blijken Chinese consumenten volgens hem nieuwe evoluties bijzonder snel op te pikken.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home