Media-managers verwachten verdere fusiebewegingen
De mediasector zal volgend jaar een belangrijke fusie-activiteit kennen. Dat is de conclusie van een internationale enquĂȘte van het bureau AdMedia Partners bij managers uit de content-industrie. Volgens 78 procent van de respondenten zal de fusie-activiteit volgend jaar aanwakkeren. Er wordt aan toegevoegd dat 58 procent van de ondervraagden van mening is dat de economie zich volgend jaar verder zal versterken. Dat is wel minder dan vorig jaar, toen de economie pas zijn eerste stappen op de weg naar herstel aan het zetten was. Toen geloofde 70 procent van de ondervraagden dat de economische situatie het jaar daarop zou verbeteren.
Uit het onderzoek blijkt verder dat 29 procent van de managers ervan overtuigd is dat zijn bedrijf volgend jaar een groei met minstens 20 procent zal kennen. Er wordt aan toegevoegd dat de ondervraagden van mening zijn dat vooral de online media volgend jaar hun winsten verder zullen kunnen opdrijven. Volgens 47 procent van de ondervraagden zullen fusies en overnames volgend jaar vooral uit strategische bijsturingen gebeuren. Een even grote groep heeft het over aantrekkelijke aankoop-mogelijkheden. Slechts 14 procent van de managers zegt niet te verwachten bij een fusie of overname betrokken te zullen worden.
AdMedia Partners voegt er aan toe dat 44 procent van de ondervraagden zijn activiteiten op het gebied van sociale media graag verder zou uitbreiden. Datzelfde wordt door 41 procent gezegd over mobiele media. Er wordt ook opgemerkt dat de grenzen tussen de content-industrie en andere communicatie-sectoren verder aan het afkalven blijken te zijn. Daarbij wordt erop gewezen dat 40 procent van de mediabedrijven de wens te kennen geven om marketing-services te ontwikkelen of te verwerven. Bij de marketing-bedrijven geeft ook bijna de helft toe een grotere concurrentie op te merken van de content-bedrijven.
Uit het onderzoek blijkt verder dat 29 procent van de managers ervan overtuigd is dat zijn bedrijf volgend jaar een groei met minstens 20 procent zal kennen. Er wordt aan toegevoegd dat de ondervraagden van mening zijn dat vooral de online media volgend jaar hun winsten verder zullen kunnen opdrijven. Volgens 47 procent van de ondervraagden zullen fusies en overnames volgend jaar vooral uit strategische bijsturingen gebeuren. Een even grote groep heeft het over aantrekkelijke aankoop-mogelijkheden. Slechts 14 procent van de managers zegt niet te verwachten bij een fusie of overname betrokken te zullen worden.
AdMedia Partners voegt er aan toe dat 44 procent van de ondervraagden zijn activiteiten op het gebied van sociale media graag verder zou uitbreiden. Datzelfde wordt door 41 procent gezegd over mobiele media. Er wordt ook opgemerkt dat de grenzen tussen de content-industrie en andere communicatie-sectoren verder aan het afkalven blijken te zijn. Daarbij wordt erop gewezen dat 40 procent van de mediabedrijven de wens te kennen geven om marketing-services te ontwikkelen of te verwerven. Bij de marketing-bedrijven geeft ook bijna de helft toe een grotere concurrentie op te merken van de content-bedrijven.
Labels: media
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home