Coupons worden belangrijkste platform mobiele marketing
Mobiele marketing zal de volgende jaren een gevoelige verschuiving kennen. Dat is de conclusie van een onderzoek van Airwide Solutions en Mobile Squared bij de grote Britse telecom-operatoren. Daarbij blijkt dat 61 procent van mening was dat coupons tegen het midden van het decennium het belangrijkste element van de mobiele communicatie-strategieën zouden vormen. Op de tweede plaats staan sms-berichten met een score van 58 procent, gevolgd door de zoekplatforms met een score van 45 procent. Airwide Solutions wijst erop dat het intensieve gebruik van mobiele communicatie belangrijke marketing-opportuniteiten biedt voor merken, wat volgens het rapport ook een grote positieve impact zal hebben op de inkomsten van de mobiele operatoren.
Uit het onderzoek blijkt dat 54 procent van de ondervraagde bedrijven voorstander is van een opt-out systeem in plaats van alternatieven waarbij shoppers moeten intekenen om informatie, aanbiedingen en aanverwante berichtgeving te ontvangen. Tegelijkertijd zegt 53 procent van de respondenten dat consumenten over vijf jaar hun mobiele profielen moeten beheren, terwijl 7 procent van mening is dat die controle moet worden uitgevoerd door de draadloze netwerken. Volgens 40 procent moet een oplossing gevonden worden in de combinatie van de twee. "Indien mobiele marketing en reclame echt efficiënt wil zijn, moeten operatoren voldoende informatie hebben om doelgerichte en relevante communicatie op te bouwen," aldus Airwide Solutions.
De keuze voor opt-out biedt de bedrijven volgens Airwide Solutions de mogelijkheid om campagnes te ontwikkelen die op maat van de consument zijn uitgewerkt en die daardoor uiteindelijk meer waarde opleveren. Op dit ogenblik wordt in Groot-Brittannië meer dan elf miljoen tekstboodschappen per uur verzonden. Dat komt overeen met ongeveer 7,7 miljard boodschappen per maand. Dat toont volgens Airwide Solutions duidelijk het potentieel voor de mobiele operatoren om inkomsten te halen uit die communicaties. Er is volgens de onderzoekers daarbij echter wel een noodzaak aan een zorgvuldige communicatie en een opvolging van de return-on-investment.
Uit het onderzoek blijkt dat 54 procent van de ondervraagde bedrijven voorstander is van een opt-out systeem in plaats van alternatieven waarbij shoppers moeten intekenen om informatie, aanbiedingen en aanverwante berichtgeving te ontvangen. Tegelijkertijd zegt 53 procent van de respondenten dat consumenten over vijf jaar hun mobiele profielen moeten beheren, terwijl 7 procent van mening is dat die controle moet worden uitgevoerd door de draadloze netwerken. Volgens 40 procent moet een oplossing gevonden worden in de combinatie van de twee. "Indien mobiele marketing en reclame echt efficiënt wil zijn, moeten operatoren voldoende informatie hebben om doelgerichte en relevante communicatie op te bouwen," aldus Airwide Solutions.
De keuze voor opt-out biedt de bedrijven volgens Airwide Solutions de mogelijkheid om campagnes te ontwikkelen die op maat van de consument zijn uitgewerkt en die daardoor uiteindelijk meer waarde opleveren. Op dit ogenblik wordt in Groot-Brittannië meer dan elf miljoen tekstboodschappen per uur verzonden. Dat komt overeen met ongeveer 7,7 miljard boodschappen per maand. Dat toont volgens Airwide Solutions duidelijk het potentieel voor de mobiele operatoren om inkomsten te halen uit die communicaties. Er is volgens de onderzoekers daarbij echter wel een noodzaak aan een zorgvuldige communicatie en een opvolging van de return-on-investment.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home