Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, August 14, 2010

Financiële diensten marktleider in digitale buitenreclame

Financiële diensten zijn de belangrijkste gebruikers van digitale buitenreclame. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van het bedrijf Adcentricity. Daarbij wordt opgemerkt dat de financiële dienstensector tijdens het tweede kwartaal van dit jaar 55 procent van alle investeringen in digitale buitenreclame vertegenwoordigde. De onderzoekers voegen er aan toe dat ook de autosector is beginnen te investeren in niet-traditionele kanalen, hoewel de sector daarin volgens de onderzoekers veel trager is geweest dan andere economische categorieën. Tijdens het tweede kwartaal vertegenwoordigde de autosector ongeveer 20 procent van de digitale buitenreclame.

De onderzoekers voegen er aan toe dat de telecommunicatie-sector zijn interesse in de digitale buitenreclame blijft behouden en tot de vijf grootste investeerders blijft behoren (13 procent). Adcentricity stelt echter dat de sector lijkt te sparen om grotere investeringen te kunnen doen in het derde en vierde kwartaal van het jaar. Daarna volgen de huisinrichting en renovatie, overheid en farmaceutica. Als locaties gaat de interesse van de marketeers in eerste instantie naar de zogenaamde gemakswinkels, shoppingcenters en apothekers. De gemakswinkels vertegenwoordigen inmiddels 14 procent van alle locaties. Tijdens het eerste kwartaal was dat slechts 10 procent.

Ook de shoppingcenters slaagden erin hun aandeel meer dan te verdubbelen tot meer dan 11 procent. Bij de apothekers werd een groei van 8 procent tot bijna 11 procent opgetekend. Er wordt aan toegevoegd dat tijdens het tweede kwartaal vooral een terugval werd opgetekend op de racecircuits. Dat heeft volgens de onderzoekers vooral te maken met een misvatting over de omgeving en wat de locatie te bieden heeft. Er wordt aan toegevoegd dat vele klanten in die omgeving al vaak aanwezig zijn met andere divisies van hun bedrijf, zelfs zonder dat te beseffen. Verder stellen de onderzoekers dat New York, ondanks een terugval tijdens de eerste twee kwartalen, de belangrijkste Amerikaanse omgeving van digitale buitenreclame blijft, gevolgd door Los Angeles en Chicago.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home