Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, August 15, 2010

Eén op vijf consumenten geïnteresseerd in internettelevisie

Wereldwijd heeft 22 procent van de wereldwijde online consumenten een televisie met internet-verbinding of heeft plannen om in de loop van de volgende twaalf maanden een toestel aan te kopen. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Nielsen Company. Er wordt aan toegevoegd dat de interesse in alle soorten bevolkingsgroepen nagenoeg constant blijft, maar wel per regio kan verschillen. De hoogste interesse in internet-televisie werd opgemerkt in Latijns-Amerika. Daar werd een gemiddelde score van 136 procent opgetekend. Dat betekent dat de interesse van de bevolking van Latijns-Amerika gemiddeld 36 procent hoger ligt dan het wereldwijde gemiddelde.

Met een score van 132 procent staat de MEAP-regio (Midden-Oosten, Afrika en Pakistan) op de tweede plaats, gevolgd door Asia-Pacific (100 procent), Noord-Amerika (95 procent) en Europa (86 procent). Bij de individuele landen werden de tien hoogste scores nagenoeg exclusief gerealiseerd door Latijns-Amerikaanse landen. Op de eerste plaats staat Columbia met een score van 195 procent, gevolgd door Venzeula (164 procent) en Chili (155 procent). Met een cijfer van 145 procent wordt de vierde plaats gedeeld door Pakistan en Mexico (145 procent). Daarna volgen Argentinië (141 procent), Verenigde Arabische Emiraten (136 procent), Vietnam (136 procent), Saudi-Arabië (132 procent) en Egypte (127 procent).

De hoogste Europese scores worden gehaald door Rusland en Portugal, die samen met Brazilië op een dertiende plaats zijn gerangschikt (114 procent). De Verenigde Staten staan op de negentiende plaats met een score van 100 procent, samen met Israël, Roemenië en Zuid-Afrika. Daarna volgen Spanje, België en Zwitserland op een drieëntwintigste plaats (95 procent). India staat op een elfde plaats met een score van 123 procent, samen met Zuid-Korea. China volgt samen met de Filipijnen op een zeventiende plaats (105 procent). Nederland staat samen met Groot-Brittannië en Singapore op een achtendertigste plaats (77 procent), gevolgd door Duitsland, Australië, Indonesië en Japan (73 procent).

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home