Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, February 13, 2006

Microsoft in tegenaanval tegen iPod

Microsoft en Apple hebben in het verleden al geregeld in de clinch gelegen. Ook nu weer is het bedrijf van Bill Gates van plan om in de tegenaanval te gaan tegen succes van de iPod van Apple en wil zelf mediaspelers op de markt brengen. Dat heeft Microsoft-oprichter zelf bekend gemaakt. Nieuwe producten zouden het aandeel van Microsoft gevoelig moeten kunnen verhogen.

Microsoft wil mediaspelers op de markt brengen die goedkoper zijn dan de iPod. Daarrond zijn volgens Bill Gates al gesprekken aan de gang met een aantal hardware-bedrijven. De Microsoft-topman zou ook aansturen op een betere verwerking van foto's en video's. Het huidige aanbod is volgens hem niet het ideale antwoord op de behoefte van de consument en is duidelijk voor verbetering vatbaar.

Bill Gates wil in de strijd tegen de iPod niet in het zand bijten en heeft daarom besloten om een eigen mediaspeler op de markt te brengen. Gates beloofde dat zijn bedrijf de volgende jaren enkele opmerkelijke producten op de markt zal brengen. Dat moeten het aandeel van Microsoft op de markt van de digitale muziekspelers verhogen. Dat bedraagt op dit ogenblik amper 20 procent. Apple heeft op dit vlak meer dan 70 procent van de markt in handen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home