Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, January 05, 2006

Wit staat voor kwaliteit

Lange tijd stonden witte verpakkingen gelijk aan goedkope producten, met een imago van minderwaardigheid. Maar die tijd lijkt voorbij, want volgens het magazine Stratégies staat de witte kleur vandaag bijzonder goed. Vele verkopers maken er dan ook gretig gebruik van.



"Steeds meer verpakkingen krijgen een witte kleur," benadrukt Stratégies. "Dat past immers goed bij de 21ste eeuwse, verzadigde consument." Het is volgens het magazine dan ook geen toeval dat de kleur volop gebruikt wordt door ketens als Monoprix, Marks & Spencer en Danone. "In tegenstelling tot twintig jaar geleden staat de kleur nu veeleer voor kwaliteit in plaats van voor goedkope producten."

Het magazine stelt dat wit wordt beschouwd als de kleur van de soberheid. "Dat past goed bij producten die op de gezondheid inspelen en bijvoorbeeld weinig suiker of vet bevatten," aldus Stratégies. "Wit is bovendien de kleur van de puurheid en de rust en dat spreekt de consument van de 21ste eeuw bijzonder aan. Men heeft blijkbaar genoeg van de schreeuwerige drukte van de welvaartmaatschappij."

Stratégies voorspelt dan ook dat deze witte periode nog een tijdje zal duren en de kleur nog meer zal opduiken.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home