Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, January 04, 2006

Verpakkingen zijn ontbijtliteratuur

De krant heeft niet het alleenrecht als ontbijtliteratuur. Ook de achterzijde van verpakkingen blijken tijdens die ogenblikken lezers aan te trekken. Dat is volgens het magazine Marketing Week voor merken dan ook een unieke gelegenheid om hun verhaal en boodschap naar de consument over te brengen.

Marketing Week stelt dat een Brits onderzoek heeft uitgewezen dat de meeste mensen bij het ontbijt liever de tekst op de verpakking van voedingsproducten lezen dan een zakelijke brief. "De informatie die achter op producten staat, boezemt de consument vertrouwen in," aldus de onderzoekers.

Het rapport stipt aan dat de consument ervan uitgaat dat op de achterkant van die verpakking geen reclame staat, maar wel louter informatie. "Het lezen van verpakkingen biedt ook afleiding aan de consument die zich verveelt aan de ontbijttafel," wordt er aan toegevoegd.

Een aantal merken hebben daar volgens het magazine al op ingespeeld door op de achterzijde van ontbijtproducten teksten en tekeningen te plaatsen die de interesse van de consument zouden kunnen wegdragen. "Maar het heeft geen zin om die plekken vol te duwen met reclameboodschappen, want dan zal die interesse van korte duur zijn,"waarschuwen de onderzoekers nog.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home