Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, January 03, 2006

Autoconstructeurs kiezen voor online

De autoconstructeurs gooien zich massaal op het internet. Uit een onderzoek van AdAge zouden ze nu al tachtig procent van de beschikbare online reclameruimte op onafhankelijke auto-websites voor het hele jaar hebben gekocht.

AdAge merkt op dat vorig jaar amper 50 procent van diezelfde beschikbare online ruimte werd aangekocht. Door de de grote vraag is de prijs voor de advertentieruimte dan ook gemiddeld met twintig procent gestegen en voor de beste reclameplaatsen zelfs met dertig procent. "In een aantal gevallen is de prijs voor grotere campagnes met rich media en video zelfs met vijftig procent gestegen," aldus nog AdAge.

Er wordt opgemerkt dat er op websites slechts een beperkt aantal advertenties kunnen geplaatst worden. "Daardoor wordt de concurrentie voor de beste plekken groter en die worden dan ook het eerst ingepalmd," merken de onderzoekers op. Hoewel de resultaten van de online reclame nog altijd moeilijk te bepalen zijn, blijken de constructeurs steeds meer bereid te zijn om extra te betalen voor online reclame.

Als gevolg van de gestegen interesse blijken online uitgevers ook meer video-content te plaatsen en investeren ze meer in betaalde zoekopdrachten om meer bezoekers naar hun websites te lokken.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home