Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, January 05, 2006

Publiek is supervrouwen beu


Lara Croft, Catwoman en Supergirl zijn uit de gratie gevallen. Volgens het magazine Advertising Age lijkt het er immers sterk op dat het tijdperk van superheldinnen voorbij is. Er wordt aan toegevoegd dat dit voor adverteerders geen goed nieuws is, aangezien dergelijke personages zich bijzonder goed leenden voor commerciƫle activiteiten.

Het publiek is overspoeld met stoere heldinnen en is er volgens Advertising Age op uitgekeken geraakt. "Recente filmproducties uit het genre konden het publiek niet aanspreken en zijn een flop geworden," voegt het magazine daar aan toe. "De nieuwste Tomb Raider was zo'n mislukkig dat Paramount beslist heeft in de toekomst geen films meer te zullen maken met Lara Croft."

Advertising Age stelt dat dit voor filmmakers en adverteerders een tegenvaller is. "Deze heldinnen riepen veel buzz op en waren geschikte personages om allerlei commerciƫle activiteiten op te bouwen," stipt het magazine aan. "De fanatieke fans zullen wel trouw blijven en een publiek vormen voor de films, dvd's, games en merchandising. Maar die groep is te klein om voldoende inkomsten te genereren."

Een oorzaak voor de tanende populariteit van de superheldinnen is volgens Advertising Age moeilijk aan te duiden. "Het zou te maken kunnen hebben met een gebrek aan geloofwaardigheid door overdreven computertoestanden," wordt er opgemerkt. "Misschien lijken ze teveel op games in plaats van op de realiteit. Maar het zou ook kunnen dat de consument genoeg heeft van supervrouwen die mannen steeds de baas zijn."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home