Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, January 07, 2006

Online reclame bij verkeerde doelgroep?


Een groot gedeelte van de internetgebruikers is er zich niet van bewust dat bepaalde online advertenties voor hun bedoeld zijn. Dat blijkt uit een onderzoek van Burst Media. Dat betekent meteen dat de adverteerder een groot gedeelte van zijn online commerciële inspanningen zonder positieve gevolgen ziet verdwijnen.

Burst Media kwam tot de vaststelling dat amper 29 procent van de internauten gelooft dat een bepaalde online reclame zich tot hen richt. Zelfs in de leeftijdcategorie van 14- tot 17-jarigen, die door vele adverteerders als een bijzonder interessante doelgroep wordt bestempeld, zou 54,8 procent van mening zijn dat online advertenties bedoeld zijn voor andere leeftijdscategorieën.

Internauten boven de 35 jaar denken volgens Burst Media in de meerderheid van de gevallen dat de online reclame voor andere groepen is bedoeld. In de leeftijdscategorie van 35 tot 44 jaar is slechts 31,2 procent ervan overtuigd dat zij de doelgroep vormen van bepaalde reclames. In 44,5 procent van de gevallen denkt dat de adverteerder een jongere doelgroep op het oog heeft.

In de leeftijdsgroep van 45 tot 55 jaar neemt dat gevoel nog toe. Daar stelt 62,5 procent dat de reclame op jongere internetgebruikers is gericht. Boven de 55 jaar neemt dat aantal nog toe tot 72,3 procent.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home