Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, January 07, 2006

Amerikaanse bekroning voor Bayer

Het Duitse chemieconcern Bayer is in de Verenigde Staten bekroond met de Ron Brown Award for Corporate Leadership. Het bedrijf dankt die erkenning voor zijn programma 'Making Science Make Sense', een initiatief dat de wetenschappelijke kennis bij de bevolking wil verspreiden door praktisch onderwijs en het voluntarisme van het personeel. De trofee werd op het Amerikaanse Witte Huis uitgereikt door handelsminister Carlos M. Gutierrez.



Het is deze eerste keer dat een scheikundig bedrijf de Ron Brown Award heeft gekregen. De trofee wil bedrijven in de kijker zetten voor hun goede relaties met de gemeenschap en werknemers en projecten ontwikkelen die eveneens getuigen van groot strategisch belang. Bayer-topman Attila Molnar stelde daarbij deze trofee te zien als een hulde aan het personeel, dat zich volgens bijzonder inspant om zijn inzichten en ervaringen te delen met talloze leerkrachten en studenten in de hele Verenigde Staten.

De campagne 'Making Science Make Sense' bestaat tien jaar en zou meer dan één miljoen Amerikaanse studenten en leerkrachten hebben geholpen met het opbouwen van hun wetenschappelijke kennis en doorzicht in een praktisch wetenschappelijk onderwijs. Aan het project nemen 1.200 vrijwilligers van Bayer deel, terwijl ook voormalig astronaut Mae C. Jemison bij het initiatief betrokken wordt. De betrokkenheid van Jemison heeft de campagne bij brede lagen van de Amerikaanse bevolking bekend gemaakt.

Bayer-topman Attila Molnar benadrukte dat het project gezien moet worden in het kader van het streven naar een flexibele arbeidsbevolking, die wetenschappelijk onderlegd is en in staat is om in team te werken en problemen op te lossen. Die vereisten zijn volgens hem absoluut nodig in een steeds grotere, globale concurrentiemarkt.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home