Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, January 05, 2006

Niet genoeg aandacht voor arbeidsrelaties

Goede arbeidsrelaties werken zowel intern als extern positief op het bedrijfsimago. De werknemer is het grootste kapitaal van een bedrijf, maar desondanks krijgt employee relationship management (ERM) relatief weinig aandacht. Dat schrijft de Nederlander René Herremans in zijn boek 'Uw werknemer wordt klant'.

"Bedrijven moeten in hun arbeidsmarktcommunicatie potentiele werknemers meer als klanten benaderen," voert René Herremans aan in zijn boek. "Costumer relationship management (CRM) moet dan ook samengaan met employee relationship management (ERM)."

Dat geldt volgens Herremans zelfs in een tijd van arbeidsoverschot. "Een arbeidsrelatie is immers van langdurige aard," benadrukt hij. "De werknemer is het grootste kapitaal van een bedrijf, maar desondanks is ERM onderbelicht."

Herremans stelt dat er een groot verschil is tussen human resource management (HRM) en employee relationship management. "ERM ziet de werknemer niet als hulpbron, maar als mens," verduidelijkt hij. "In ERM moet de werkgever de dialoog aangaan met de werknemer en hem aanspreken op zijn persoonlijke behoeftes."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home