Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, January 05, 2006

Meer interesse voor online videoreclame


Tegen eind volgend jaar zal de online videoreclame verdrievoudigd zijn. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau eMarketer. Het voornaamste slachtoffer van de groei is volgens de onderzoekers de televisie.

Het voorbije jaar lagen de bestedingen in online videoreclame op ongeveer 225 miljoen dollar. In 2007 zal dat volgens eMarketer gestegen zijn tot 640 miljoen dollar. Door de groeiende vraag zullen uitgevers ook meer activiteiten in die sector ontwikkelen. Zo kondigde AOL al aan dat uit te zullen komen met het online-videokanaal In2TV. Daarop worden televisieseries uit het archief van Warner Bros uitgezonden. De kosten zullen gedragen worden door advertenties.

Die groeiende vraag betekent echter ook dat er meer video-producties zullen gemaakt moeten worden. "Op dit ogenblik is het aanbod te beperkt om aan de vraag te beantwoorden," aldus eMarketer. "Ook zullen de websites van de uitgevers aangepast moeten worden. Op dit ogenblik is minder dan dertig procent van sites daarop voorzien."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home