Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, January 18, 2006

Mediabeleid bedrijven professioneler

Ondernemingen noemen verkoop en winst een van de belangrijkste communicatiedoelstellingen. Desondanks heeft slechts 17 procent van de financiele afdelingen en 8 procent van de inkoop inzicht in de cijfers van de marketingdivisie. Dat blijkt uit een studie van onderzoeksbureau Media Audits Consultancy.

"De frequentie van de rapportage van cijfers is in de meeste gevallen laag," aldus het magazine Marketing Tribune. "Slechts 25 procent van de onderzochte bedrijven rapporteert maandelijks, 42 procent doet dit één keer per kwartaal. De onderzochte mediabedrijven gaven hun budgetsysteem gemiddeld met een waarde van 55 procent.

Uit het onderzoek blijkt verder dat internationaal opererende bedrijven het advies van mediabureaus minder op prijs te stellen. "Dick Braam, managing director van Media Audits, stelt dat dit aangeeft dat grote bedrijven qua mediabeleid steeds professioneler worden ," aldus Marketing Tribune. "Wat marketingdoelen betreft staat verkoop op de eerste plaats (19 procent). Daarna volgen productlanceringen (17 procent) , winstbijdrage (17 procent), awareness en merkvoorkeur (11 procent), reclameaandeel (5 procent) en budget (2 procent).

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home