Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, January 18, 2006

Generation Y heeft eigen arbeidsvisie


De jongste generatie van de arbeidsbevolking houdt er een heel nieuwe werkvisie en houding op na. Dat stelt het magazine Fast Company. De groep is kwestie is Generation Y - de millenniumgeneratie - en haar houding zou de bestaande bedrijfsstructuren volgens het magazine grondig kunnen veranderen.
De nieuwste generatie hanteert volgens Fast Company op de werkvloer een heel andere arbeidsethiek. "Ze werken met een totaal andere instelling dan eerdere generaties," aldus het magazine. Hierdoor kunnen zij de vertrouwde bedrijfscultuur verstoren."

Fast Company stelt dat er vandaag op de werkvloer vier generaties samen actief zijn. Er zijn nog altijd de traditionelen (geboren voor 1945), de babyboomers (1946-1964), Generation X (1965-1977) en de Millenniumgeneratie. "Deze laatste is niet alleen een omvangrijkegroep, maar doet zich ook sterk gelden," voert het magazine aan.

De millenniumgeneratie is volgens Fast Company niet zozeer geïnteresseerd in het verdienen van zoveel mogelijk geld, maar wenst wel een gepersonaliseerde carriere. "Deze werknemers willen een tijdje naar China en een half jaar op de research-afdeling van het bedrijf werken," wordt er opgemerkt.

Het magazine stelt dat de werknemers van Generation Y groot zijn geworden met computers, videogames, e-mail, internet en mobiele telefoon. "Ze zetten al die media in om een eigen werkomgeving te creeren," aldus Fast Company. "Deze werknemers willen een dagelijkse feedback omtrent hun functioneren en niet één keer per jaar."

Bovendien wordt er gesteld dat deze groep ook niet vatbaar is voor intimidatie van bovenaf. "Dat kost volgens hen alleen maar energie," benadrukt het magazine. "Ze vinden hun weg al multitasking tot ze hun ideale plek gevonden hebben. Ze zijn luidruchtig, snel verveeld, op zoek naar uitdagingen, creatief en onconventioneel."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home