Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, January 12, 2006

Google grote bevoorrader retailsites


Meer dan tien procent van de bezoekers van retail-websites werd aangebracht door de zoekmachine van Google. Dat blijkt uit een het online onderzoeksbureau Hitwise. Samen waren alle zoekmachines samen in december goed voor 18,3 procent van de bezoekers van die retailwebsites.

De zoekmachine van Google zou 11,1 procent vertegenwoordigen van alle verkeer dat op de retailwebsites werd gegeneerd. Dat betekent volgens Hitwise voor Google een groei met 28 procent tegenover het jaar voordien. Op de tweede plaats komt Yahoo Search met 4,05 procent, gevolgd door MSN Search met 0,79 procent.

Vanuit Google ging het meeste verkeer naar eBay, gevolgd door Amazon, Froogle en BizRate. Samen betekenden die vier websites 18,1 procent van alle verkeer dat Google naar retailwebsites heeft gestuurd. Het aantal zoekopdrachten voor iPod's kende volgens Hitwise een stijging met 175 procent tegenover het jaar voordien. Rond MP3-spelers werd 28 procent meer zoekopdrachten ingegeven.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home