Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, January 13, 2006

Digitale radio staat voor grote doorbraak

In 2009 zullen er wereldwijd 22 miljoen digitale radiotoestellen verkocht worden. Het gaat daarbij zowel om satellietradio als gewone digitale verbindingen. Dat stelt het onderzoeksbureau In-Stat. In 2004 werden er 5 miljoen exemplaren verkocht.

De stuwende kracht achter deze groei zijn volgens In-Stat de nieuwe en aantrekkelijke inhoud en de stijging van het service-aanbod, maar ook een drastische prijsdaling van de digitale radiotoestellen en gezamenlijke projecten van radiobouwers en autoconstructeurs. Eind vorig jaar telden de Verenigde Staten volgens de onderzoekers al ongeveer 600 radiozenders die digitale uitzendingen verzorgden.

De onderzoekers kwamen ook de vaststelling dat reclamevrije radio voor de consument een belangrijke reden is om een digitaal toestel aan te kopen. Voor 54 procent van de respondenten was dat de belangrijkste reden om als radioluisteraar het digitale tijdperk binnen te treden. Geen enkele andere motivatie haalde een hogere score.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home