Bedrijven kopiëren graag
Innovatie staat bij veel bedrijven gelijk aan het kopiëren van producten van concurrenten. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nederlandse marketingbureau Beagle bij marketeers van gebruiksgoederen.
"Marketingafdelingen van producten zoals tandpasta, scheerschuim of gloeilampen kopieren voor innovaties van producten eerder de concurrent, in plaats van te kijken naar de behoeftes van de consument," aldus De Telegraaf.
"Innovatie komt voornamelijk neer op het kopiëren van de concurrent," stippen de onderzoekers aan. "Dat valt erg in de smaak. Er worden minder risico’s genomen, want iemand anders heeft al bewezen dat het werkt. Bovendien hoeft het kopiërende bedrijf de kosten voor de ontwikkeling niet te dragen."
"Marketingafdelingen van producten zoals tandpasta, scheerschuim of gloeilampen kopieren voor innovaties van producten eerder de concurrent, in plaats van te kijken naar de behoeftes van de consument," aldus De Telegraaf.
"Innovatie komt voornamelijk neer op het kopiëren van de concurrent," stippen de onderzoekers aan. "Dat valt erg in de smaak. Er worden minder risico’s genomen, want iemand anders heeft al bewezen dat het werkt. Bovendien hoeft het kopiërende bedrijf de kosten voor de ontwikkeling niet te dragen."
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home