Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, December 16, 2005

Spamfilters steeds hardnekkiger


Met e-mailmarketing moet heel omzichtig omgegaan worden. Dat benadrukt een Nederlandse communicatiespecialist. Het risico wordt immers steeds groter dat dergelijke berichten door spamfilters geblokkeerd worden.
"Indien er niet zorgvuldig omgegaan wordt met e-mailmarketing, is het gevaar groot dat de berichten ten onrechte aangemerkt worden als spam," benadrukt Marcel Visscher, projectmanager bij Promez Communicatie Management.

"Bij de meeste soorten software wordt e-mail aan de hand van een aantal criteria herkend als spam, bijvoorbeeld door het onderwerp, de afzender of de headers in de mail," benadrukt het magazine Marketing Rendement. "Bovendien worden de spamfilters in e-mailprogramma`s hardnekkiger."

Vaak wordt de domeinnaam van de afzender geregistreerd en geblokkeerd, waardoor ook persoonlijke e-mail vanaf dat domein niet meer aankomt. Ook de wettelijke regelingen zijn volgens Visscher vaak onbekend bij marketeers.

Om niet als spammer aangemerkt te worden, mag aan particulieren alleen mail worden gestuurd als zij er vooraf toestemming voor hebben gegeven. Bij zakelijke adressen is dit niet nodig. De e-mail moet de identiteit noemen van de verzender en een adres waarop de ontvanger zich kan afmelden voor de mail.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home