Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 15, 2005

Jonge etertjes lokken met downloads?


Indien het aan Disney ligt, wordt het eten van fastfood in de Verenigde Staten in de toekomst beloond met downloads van gratis filmfragmenten. Dat meldt het magazine The Register, dat er aan toevoegt dat op die manier kinderen en jongeren steeds weer opnieuw aangezet dreigen te worden om bij voorkeur binnen te stappen in dergelijke ketens.

"Het patent lijkt op het eerste gezicht heel onschuldig," merkt The Register op. "Het wordt omschreven als een systeem en een methode om data draadloos over te brengen naar een mobiel toestel. Maar wie het patent nauwkeurig bestudeert, komt aan een meer sinister project." Disney zou volgens het magazine immers voorgesteld hebben dat fastfood-bedrijven de mediaspelers zouden kunnen verkopen bij speciale kindermenu's.

"Daardoor gaan zowel de omzet van de fastfoodketens als van Disney-content omhoog," stipt The Register aan. "Een kind dat een fastfood-restaurant binnenstapt en een kindermenu bestelt, zou meteen een deel van een korte Disney-tekenfilm krijgen die meteen gratis draadloos op de mediaspeler wordt gedownload."

Om de rest van de tekenfilm of nieuwe personages te kunnen verzamelen, moet het kind vervolgens terugkeren naar de fastfood-winkel en meer menu's bestellen. "Op die manier wordt het jonge publiek aangelokt om steeds weer naar de fastfood-winkel terug te keren," stipt The Register, eraan toevoegend te hopen dat het nieuwe patent er niet zal doorkomen, gezien het overgewichtsprobleem bij de jeugd.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home