Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 15, 2005

AOL zoekt vooral naar loterijen


Op de zoekmachine AOL Search van America Online werd er dit jaar vooral gezocht naar loterijen. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt. Daarnaast waren ook horoscopen en tattoes veel gevraagde onderwerpen. Bij de beroemde figuren werd de zoekmachine vooral aan het werk gezet voor Paris Hilton. In het nieuws-sectie wilden de internauten in eerste instantie informatie over de verdwenen Amerikaanse studente Natalee Holloway op Aruba.

"Miljoenen mensen zoeken op AOL Search naar een breed spectrum van onderwerpen, maar de genoemde termen kwamen opvallend veel frequenter voor dan andere," voerde Jim Riesenbacht, onderdirecteur van AOL Search aan. "Zowel op het gebied van nieuws en beroemdheden als van populaire producten en algemene vragen, zijn deze resultaten dan ook een weerspiegeling van wat er vooral omgaing in het hoofd van de mensen en waar ze meer informatie over wensten te hebben."

AOL, eigendom van Time Warner, staat op dit ogenblik op de vierde plaats en realiseerde tijdens de maand oktober 358,6 miljoen zoekopdrachten (7,2 procent). Marktleider was Google met 2,4 miljard zoekopdrachten (48 procent), gevolgd door Yahoo (21,8 procent) en MSN (11,3 procent). De vijfde plaats werd ingenomen door Ask Jeeves, die van 75,8 miljoen opdrachten in juni naar 133,9 miljoen vragen sprong. Maar daarmee blijft het marktaandeel van de zoekmachine nog altijd beperkt tot 2,6 procent.

In totaal werden er in oktober 5,1 miljard zoekopdrachten gegeven, wat een stijging betekent met 15 procent ten opzichte van de maand januari. Tevens waren er 328,3 miljoen zoekopdrachten voor foto's, een stijging met 36,6 procent tegenover de maand juni. Tenslotte stegen ook de locale zoekopdrachten met 19,2 procent.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home