Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, December 09, 2005

Online bedrijven zijn terug

Inkomsten uit online reclame, uitgezonderd search, kenden de eerste drie kwartalen van het jaar een groei van 11,5 procent tot 6,1 miljard dollar tegenover dezelfde periode van het jaar voordien. Opvallend daarbij is dat online merken opnieuw verantwoordelijk zijn voor het merendeel van de internetreclame.

De online reclamegroei is volgens een rapport van TNS Media Intelligence vooral te danken aan twee sectoren. "De grote chip-marketeers hebben hun budgetten veel meer op het internet gericht," aldus de onderzoekers. "Maar ook de zuivereinternetbedrijven hebben hun webinvesteringen opgedreven."

Het is volgens TNS de eerste keer sinds de dotcom-crisis dat de internetbedrijven tekenen voor het grootste gedeelte van de webreclame. "Niet iedereen is het daar echter mee eens," meldt het magazine Mediapost. "Sommigen benadrukken dat de groei zich over alle sectoren uitspreidt en vooral gericht is op het uitbouwen enonderhouden van customer relationships."

De groei van 11,5 procent van de online reclame staat wel in schril contrast met de globale reclame-investeringen. Die bleven volgens de onderzoekers hangen bij een groei van 3 procent en vertegenwoordigen nu een bedrag van 104,1 miljard dollar.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home