Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 08, 2005

Ook Pulitzer erkent online media

Media kunnen voortaan ook online bijdragen indienen voor de roemruchte Pulitzer Price. Die wijziging werd volgens de organisatie doorgevoerd in het kader van het veranderend medialandschap, waarbij steeds meer gebruik gemaakt wordt van het internet. De nieuwe regeling gaat volgend jaar in.



"De redactie van The New Orleans Times-Picayune kreeg heel wat lof voor zijn aanpak van de gevolgen van de orkaan Katrina," stipt het magazine Mediapost aan. "Maar een groot gedeelte van de verslaggeving werd alleen online gepubliceerd en haalde door de overstromingen nooit de gedrukte versie van de krant. In het verleden zou die uitstekende verslaggeving niet in aanmerking zijn kunnen komen voor een Pulitzer Price. Voortaan kan dat echter wel."

Sinds 1999 mochten al wel online bijdragen voor de categorie Public Service ingediend worden. Voortaan kan dat echter voor alle veertien journalistieke categorieën van de Pulitzer Price. "Steeds meer kranten maken volop gebruik van hun websites," benadrukte Rem Rieder, ondervoorzitter van de American Journalism Review. "Heel dikwijls worden de online activiteiten gebruikt om de gedrukte versies aan te vullen. Het internet is een belangrijk onderdeel geworden van de meeste kranten."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home