Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 08, 2005

Amerikaans leger ten strijde met McCann


Het Amerikaans leger heeft met het reclamebureau McCann Erickson (Interpublic) een overeenkomst gesloten voor een periode van vijf jaar. Daarmee zou een bedrag gemoeid zijn van 1,35 miljard dollar. Dat is de grootste reclame-uitgave die de Amerikaanse regering tot nu toe heeft gedaan. Tot nu toe werkte de overheid samen met Leo Burnett (Publicis), maar dat contract wordt niet vernieuwd.

Het contract geldt voor een duur van twee jaar, met drie mogelijke verlengingen van telkens één jaar. Volgens legerwoordvoerders zouden de uiteindelijk uitgaven voor het contract wellicht ongeveer één miljard dollar bedragen. McCann Erickson moet ook de werving doen voor de reservekaders van het Amerikaanse leger. Vermoed wordt dat de slogan 'Army of One', door Burnett ontwikkeld, zal weggewist worden.

Aan de finaleronde voor het contract namen ook de reclamebureau's Ogilvy & Mather (WPP Group) en BBDO (Omnicom) deel. Burnett zou nog tijdens een overgangsperiode van drie maanden actief blijven. De eerste campagne van McCann zou niet voor volgende zomer moeten verwacht worden. Het contract met Burnett was meer dan anderhalf jaar geleden al afgelopen, maar werd herhaaldelijk voorlopig verlengd.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home