Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, December 16, 2005

Marketeers vinden weblogs interessant

Tweederde van de marketeers ziet weblogs als het meest interessante nieuwe interactieve instrument. Dat blijkt uit een Nederlandse studie van de Stichting SpinAwards en RM Interactive. Maar de eigen website wordt door de respondenten nog steeds het meest naar voor geschoven als het meest populaire interactieve instrument.



Uit het onderzoek bleek dat 98 procent van de ondervraagde marketeers een eigen website heeft en dat 73 procent online ook een eigen nieuwsbrief verstuurt. Bovendien blijkt 63 procent van de respondenten banners in te zetten. Bovendien maakt op dit ogenblik 56 procent van de marketeers gebruik van zoekmachine-marketing. Vorig jaar was dat nog 31 procent.

Ook wordt in de marketing-mix meer gebruik van online games (20 procent). Dat is een stijging met 7 procent tegenover het jaar voordien. Meer dan zestig procent van de ondervraagden zag weblogs als de meest interessante nieuwe ontwikkeling op het gebied van interactieve marketing. Vijftig procent vindt ook dat interactieve televisie heel wat mogelijkheden biedt.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 75 procent van de marketeers van mening is dat er nog te weinig gebruik wordt gemaakt van interactieve marketing. Dat is opmerkelijk genoeg acht procent meer dan vorig jaar. Daarnaast stipt 43 procent aan dat ook binnen het eigen bedrijf niet genoeg aandacht wordt besteed aan deze interactieve mogelijkheden. Dat is nagenoeg hetzelfde als vorig jaar (44 procent). Opmerkelijk is wel dat slecht één op de vijf marketeers zijn huidig bureau geschikt vindt als adviseur voor interactieve marketing. De onderzoekers stellen dat de bureau's op het gebied van interactiviteit de boot dreigen te missen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home