Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, December 16, 2005

Autosector investeert online


De autosector wordt in de Verenigde Staten de belangrijkste drager van de groei van de online reclame. Uit een onderzoek van JupiterResearch moet immers blijken dat de online reclame tot 2010 met een gemiddelde van tien procent per jaar zal groeien. Verscheidene sectoren zouden daartoe bijdragen, maar vooral de automobielindustrie springt daar volgens de onderzoekers bovenuit.

De tien procent groei in de online reclame zal volgens JupiterResearch de volgende vijf jaar vooral afkomstig zijn van de automobielsector, media en entertainment en de financiƫle dienstverlening. Maar vooral de autosector zou gemiddeld 24 procent meer per jaar online investeren. Dat is een heel pak meer dan de reissector, die met 13 procent op een tweede plaats volgt.

Volgens Zia Wigder, onderzoeksdirecteur bij JupiterResearch, moeten reclamebureau's en uitgevers zich zullen moeten aanpassen aan de online prioriteiten die door een aantal sectoren worden gelegd. Op dit ogenblik vormen telecom, media en entertainment en financiƫle dienstverlening de belangrijkste investeerders in online reclame. Zij zorgen voor bijna de helft van alle online reclame.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home