Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 29, 2005

Luxeproducten worden online gekocht


De consument gebruikt voor de aankoop van luxe producten steeds vaker online winkels. Dat blijkt uit een Amerikaans van Unity Marketing. In het derde kwartaal van 2005 gaf de consument die op zoek was naar luxe producten 2.444 dollar online uit. De belangrijkste redenen om online luxeaankopen te doen zijn tijdsbesparing en snelheid.

Het rapport 'Luxury Tracking Study' wees uit dat mannen 35 procent meer uitgeven dan vrouwen. Driekwart van de kopers van luxe producten had in het derde kwartaal iets via internet gekocht. Gemiddeld brengen kopers van luxeproducten 5,2 uur per week online door. Zij gebruiken het medium om prijzen te vergelijken, koopjes te vinden of reguliere aankopen te doen.

Tussen juli en september 2005 bracht 73 procent van de luxe-shoppers zijn tijd op internet door met aankopen doen, terwijl 67 procent prijzen vergeleek, 63 procent informatie zocht over producten. Een even groot aantal zocht naar reisbestemmingen. Daarnaast boekte 54 procent een reis, terwijl 50 procent een cadeau kocht en 43 procent informatie zocht, maar voor de uiteindelijke aankoop naar een offline winkel ging.

De onderzoekers kwamen ook tot de vaststelling dat 35 procent commerciele e-mail las en online bestelde, Evenveel internauten zag een artikel in een postordercatalogus en bestelde online, terwijl 20 procent online naar informatie zocht en telefonisch bestelde, Tenslotte zag 20 procent een artikel in de winkel en kocht het online, terwijl 13 procent in een restaurant boekte.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home