Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, December 28, 2005

Meisjes zijn gek op ringtones

De meeste Britse kinderen hebben een gsm-toestel. Dat stelt het magazine Media Week. Uit een onderzoek bleek bovendien dat dertien procent van de kinderen tussen elf en veertien jaar zijn mobiele telefoon belangrijker vindt dan zijn televisie, muziekinstallatie, spelcomputer of kleding.

Uit een Britse enquête bleek dat 94 procent van de kinderen 11 en 14 jaar online zijn. Vijf jaar geleden was dat nog 41 procent. Van de jongeren tussen de 11 en 19 jaar zegt 47 procent dat internet nuttige informatie oplevert en 44 procent dat het een cool medium is. Slechts 4 procent vindt een saai medium. De gewone online reclame laat de meeste jongeren echter koud. Adverteerders doen er volgens Media Week dan ook goed aan pop-ups en banners te vermijden en reclameboodschappen bijvoorbeeld in een computergame te verpakken.

De enquête bracht daarnaast naar voor dat 88 procent van de 11- tot 14-jarigen een gsm-toestel bezit, tegenover 39 procent vijf jaar geleden. Dertien procent vindt zijn gsm belangrijker dan zijn televisie, muziekinstallatie, spelcomputer, mp3-speler of kleding. Tweederde van de meisjes tussen de 10 en 14 downloadt minstens zes ringtones per maand. De ringtonemarkt groeit volgens de onderzoekers de volgende vijf jaar naar verwachting met 116 procent.

Meer dan driekwart van de kinderen (78 procent) bleek ook een eigen televisie te hebben. Daarnaast hebben een groot aantal jongeren ook een cd-speler (64 procent), spelcomputer (62 procent), dvd-speler (55 procent), radio (49 procent), videorecorder (43 procent) en computer (35 procent) op hun kamer.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home