Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, December 17, 2005

Intel in zee met BMW Sauber

Intel wordt sponsor van de renstal BMW Sauber. Dat heeft de chipsfabrikant bekend gemaakt en stipt daarbij aan dat het een overeenkomst over verscheidene jaren betreft, gekoppeld aan een technologische samenwerking op lange termijn. De overeenkomst lijkt dan ook verder te gaan dan de Formule Eén.



Er werden geen financiële details bekend gemaakt over het contract, maar Intel voerde wel aan de Duitse autoconstructeur te zullen ondersteunen bij het standardiseren van de IT-infrastructuur in de wereldwijde BMW-groep. Daarbij zou het meer bepaald gaan om gegevensbanken en de technologie voor wereldwijde netwerk van dealers. Bovendien zou BMW ook meer gaan werken met Intel-gerelateerde apparatuur.

Eric Kim, marketing-directeur van Intel, benadrukte dat de technologie de prestaties van de renstal zou kunnen ondersteunen. Maar ook zou er samengewerkt worden aan nieuwe ontwikkelingen waardoor apparaten van derden, zoals telefoon en draagbare muziekspelers, probleemloos in BMW-wagens zouden kunnen gebruikt worden. Dat kan volgens analisten een streep betekenen door de rekening van Apple, dat met zijn iPod al de ideale oplossing naar voor schoof voor dergelijke toepassingen.

BMW kocht het Sauber-team in juni van dit jaar. De jongste tijd deden geruchten de ronde dat ook McLaren en BAR Honda probeerden Intel als sponsor binnen te halen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home