Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, November 19, 2005

Snelle interactiviteit via chat banners


De consument wil in de reclame een actievere rol spelen. Dat hebben veel marketeers begrepen. Dat is ook het succes van weblogs in de communicatie tussen bedrijven en consumenten. Hetzelfde blijkt te gelden voor chat banners.

"Chat banners binnen de website van een andere adverteerder zijn de nieuwste vorm van interactieve bannerreclame," merkt het magazine Media Week op. "Met chat banners kunnen adverteerders direct communiceren met potentiele klanten. Bezoekers van de site kunnen vragen intypen en snel antwoord krijgen."

De mogelijkheden tot werkelijk interactieve communicatie worden volgens Media Week door de chat banner sterk uitgebreid. "Dankzij een chat banner kunnen adverteerder en de potentiele klant informatie uitwisselen zonder dat de adverteerder als te pushy overkomt," wordt er opgemerkt.

Media Week stelt dat het initiatief voor de interactie immers van de klant zelf uitgaat, zodat de adverteerder als minder storend wordt ervaren. "Bovendien is de interactie zeer snel, een eerste vereiste onder het huidige digitale publiek," wordt er aan toegevoegd.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home