Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, November 17, 2005

Internet heeft mooie beelden nodig


Mooie prentjes zijn nog altijd belangrijk. Uit een rapport van Harris Interactive bleek immers dat de consument illustraties wil wanneer hij op het internet op zoek is naar een hotel. Meer dan één op de vier ondervraagden vond beelden bijzonder belangrijk.

Aan de consumenten werd gevraagd wat hen - buiten de prijs en de locatie - zou doen besluiten om voor een welbepaald hotel te kiezen. Daarbij bleek dat 28 procent te verwijzen naar illustraties, waarmee deze categorie alle andere ver overtrof.

"We weten dat de prijs en de locatie het belangrijkste element vormen bij de keuze van een vakantieverblijf," aldus het bedrijf in wiens opdracht het onderzoek werd uitgevoerd. "Maar we vroegen ons af welke invloed loyalty-programma's en de hotelnaam zouden hebben. Tot onze grote vaststelling bleken online illustraties een veel grotere rol te spelen."

Bij mensen die geregeld online op zoek gaan hotels - minstens zeven keer per jaar - noemde 37 procent illustraties heel belangrijk. Bij de anderen daalde dit tot 24 procent. Beelden zijn ook belangrijker voor vrouwen (36 procent) dan voor mannen (21 procent), wat ook geldt voor gezinnen met kinderen (35 procent) ten opzichte van kinderloze paren (25 procent).

Dat betekent volgens de onderzoekers dat vele hotels dringend hun online aanwezigheid moeten aanpassen en vooral waakzaam moeten zijn hoe zijn door online reisbureau's op het internet worden voorgesteld. Maar de onderzoekers stellen dat dit wellicht ook opgaat voor andere sectoren.

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van VFM Interactive, een aanbieder van rich media-oplossingen voor websites.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home