Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, November 10, 2005

Een opgewarmde beha voor de winter


Vrouwen die het in de winter graag extra warm hebben, kunnen voortaan terecht bij textielfabrikant Triump International. Het bedrijf heeft in Japan immers een beha voorgesteld die opgewarmd kan worden in de microgolf. De technologie is echter bedoeld om andere warme kledij te ontwikkelen.

Het bedrijf wil daarmee inspelen op de energiebesparende campagne - Warm Biz - die Japanners aanzet om op koude dagen de verwarming lagerte draaien en zich warmer te kleden. Bovendien is de beha opgevuld met een eco-vriendelijke, herbruikbare gel die opgewarmd kan worden in de de microgolf of in warm water.

De beha is echter ook een opvallend stuk kledij. Hij is immers verbonden met een boa, die ook de nek van de bezitster moet warm houden. "We hopen hiermee niet alleen de opwarming van de aarde te kunnen bestrijden, maar ook het kantoor een beetje meer stijlvol aan te kleden," aldus een woordvoerder van het bedrijf.

"Helaas komt de beha, die geleverd wordt met bijhorende shorts, niet in de winkel," voert het persbureau AFP aan. "De producent wil de technologie echter wel gebruiken om andere warme kleding te ontwikkelen."

Japan hoopt met Warm Biz deze winter genoeg warmte te kunnen besparen om 240.000 huishoudens gedurende één maand van energie te voorzien.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home