Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, November 10, 2005

Automatisering voor drukste metrolijn Parijs


Over vijf jaar zal de Parijse metrolijn Château de Vincennes-La Defense volledig geautomatiseerd zijn. De metrostellen zullen geen bestuurder meer hebben, maar toch sneller het traject kunnen afleggen. Het project werd toegewezen aan Siemens Transportations Systems (STS).

Met het project is een investering van 31 miljoen euro gemoeid. Denieuwe service zal uitbater RATP bovendien toelaten om het aantal metrostellen sneller aan te passen aan de fluctuaties in het aantal passagiers. Ook het controlecentrum wordt door Siemens uitgebouwd.

De metrolijn in kwestie werd voor het eerst in gebruik genomen in juli 1900. Het is de oudste en drukste verbinding van de Parijse metro. Hetis de eerste keer dat een dergelijk belangrijke metrolijn zal worden geautomatiseerd zonder dat het dagelijkse passagiersvervoer wordt verstoord.

Eerder al bouwde Siemens ook de nieuwe Lijn-14 van de Fransehoofdstad. Het bedrijf werkt ook aan andere geautomiseerde lijnen in Barcelona en Nuremberg.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home