Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, November 09, 2005

Anheuser gooit zich op cocktails


De Amerikaanse bierbrouwer Anheuser-Busch wil zich op de markt van de sterke dranken gooien. Daarmee wil het bedrijf inspelen op de inkrimpende biermarkt en de veranderende voorkeuren van de consument, die zich meer toelegt op wijn en cocktails.

Anheuser-Busch wil met zijn nieuwe dochteronderneming Long Tail Libations een deel van de cocktail-markt veroveren. Zopas werden de eerste tests uitgevoerd in Orlando, Columbia, Denver en Las Vegas. "De consument zoekt naar een grotere variƫteit in zijn alcoholconsumptie," voerde Mic Zavarella, directeur innovaties bij Long Tail Libations aan.

Het eerste product van het bedrijf is 'Jekyll & Hide', een dubbele cocktail. Het is de bedoeling dat beide dranken tegelijk worden geconsumeerd, hoewel de klant ze ook afzonderlijk kan verbruiken. "Met dit nieuwe product wil Anheuser-Busch zijn aanwezigheid op de hele alcohol-markt vestigen," merkte analist Christopher Growe op. Hij voegde er aan toe dat de brouwer wellicht ook aan een overname denkt, maar stipte aan dat Anheuser zich wellicht heel geleidelijk op de nieuwe markt wil ontplooien.

Anheuser kondigde vorige maand voor het voorbije kwartaal een kleinere winstgroei aan dan voorzien, grotendeels te wijten aan prijsdalingen. Prijsoorlogen vormen volgens analisten een steeds groter probleem voor een sector die al te maken heeft met duurdere glas- en blikprijzen. Anheuser stipte echter aan dat voor 2006 een sterkere groei verwacht werd.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home