Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, November 19, 2005

Consument wordt online voorzichtiger


Internetgebruikers worden zich steeds meer bewust van de gevaren die een aansluiting op het wereldwijde netwerk onvermijdelijk met zich meebrengt. De angst voor identiteitsdiefstal en andere online dreigingen neemt volgens een rapport van het Amerikaanse Census Bureau dan ook toe.

Uit onderzoek van Consumer Reports Webwatch blijkt dat computergebruikers voorzichtiger zijn geworden met het delen vanpersoonlijke informatie. "Maar liefst 86 procent van de ondervraagden heeft zijn online gedrag aangepast wegens angst vooridentiteitsdiefstal," voeren de onderzoekers aan.

Daarbij zegt iets meer dan de helft van de ondervraagden langs het internet geen persoonlijke informatie meer te zullen verstrekken. Bovendien stelt een kwart van de ondervraagden online zelfs geen aankopen meer te zullen doen.

Clint Kreitner, directeur van het Center for Internet Security, voert echter aan dat het perfect veilig is om online met een kredietkaart aankopen te doen, op voorwaarde dat de betrokken website beschermd is met een afdoende beveiliging. "Een kreditkaartnummer versturen via een beveiligde site is een stuk veiliger dan de kaart meegeven aan een ober," voerde hij aan.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home