Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, November 19, 2005

Bedrijven spelen in op Generation C


De groeiende interactieve mogelijkheden binnen de media zorgen voor een nieuw soort consument. Er is immers een Contentgeneratie (Generation C) opgestaan, die vooral op het internet allerlei filmpjes, scripts en foto's inzenden. Daar wordt door de bedrijven ook steeds meer op ingespeeld.

"Merken roepen de burgers steeds vaker op om hun filmpjes, scripts en foto`s in te zenden," stipt het magazine Creatie aan. "De voortschrijdende technologische ontwikkelingen maken het ook mogelijk dat steeds meer mensen hun eigen creaties aan
een groot publiek kunnen tonen."

Dat geldt volgens Creatie vooral voor jongeren. "Zij overspoelen het web met allerlei user-generated content, zoals weblogs en allerlei soorten foto`s en filmpjes," benadrukt het magazine. "Bedrijven springen handig in op deze trend." Daarbij vragen bedrijven onder meer om gadgets, advertenties en banners te ontwerpen.

"Voordeel hiervan is dat de directe interactie tussen merk en klant bijdraagt aan een grotere betrokkenheid van de consumenten en dwingt hen dieper na te denken over de betekenis van het product of merk," voert Creatie aan.

Opgemerkt wordt dat de reclamebranche nochtans niet verwacht aan betekenis te verliezen door dit samenspel tussen bedrijven en individuele burgers. "Volgens marktanalisten zal reclamemaken waarschijnlijk toch een vak apart blijven en blijft het gebruik van user-generated content niet meer dan een ondersteunende rol vervullen," aldus nog Creatie.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home