Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, October 20, 2005

Verkoopt seks toch niet zo goed?


Seks verkoopt beter aan mannen dan aan vrouwen. Dat blijkt uit een onderzoek van MediaAnalyzer. Daarbij kwamen de onderzoekers tot de vaststelling dat mannen door seksueel getinte beelden in een reclame sneller aangezet worden om het geadverteerde product ook te kopen. Bij vrouwen merkte men echter een tegenstelde tendens op.

Opvallend is dat seksueel geladen beelden ervoor zorgen dat de merknaam minder gemakkelijk onthouden wordt. Dat geldt blijkbaar nietalleen bij vrouwen, maar ook bij het mannelijk publiek. De aandacht wordt blijkbaar te zeer getrokken door het beeld en afgeleid van het product.

De onderzoekers stellen dat seksueel getinte beelden het efficiƫntste zijn voor producten met een bekende merknaam. Vrouwen vinden echter dat seks in reclame een algemene verloedering van morele enmaatschappelijke waarden vertegenwoordigt en bovendien een bedreiging vormt voor kinderen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home