Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, October 06, 2005

Reclame maakt games realistischer

Reclamecampagnes in videospelletjes zijn bijzonder efficiƫnt. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Nielsen Interactive Entertainment. Gamers vinden onder meer dat de reclame de spelervaring veel realistischer maakt.

Uit de studie zou gebleken zijn dat de reclamecampagnes in videospelletjes leiden tot een groei van 60 procent in de bekendheidvan nieuwe merken. Het onderzoek, besteld door het gespecialiseerde in-game reclamebedrijf Double Fusion, kwam tot de vaststelling dat de spelers vooral de reclame onthielden op de flanken van de vrachtwagens.

Bijna de helft van de spelers merkte bovendien op dat de reclame de speel-ervaring veel realistischer maakte. Slechts 21 procent zou hetdaar niet mee eens geweest zijn. Bovendien gaf 54 procent van de ondervraagden toe dat de in-game reclame de aandacht trekt. Hier was amper 17 procent niet akkoord.

Opvallend was volgens de onderzoekers echter dat er weinig verschil was tussen de resultaten van geanimeerde en statische reclames. "We hadden een veel groter verschil verwacht," stipten ze aan. "We dachten dat 3D-elementen veel gemakkelijker onthouden zouden worden, maar dat werden dus de opschriften op de vrachtwagens."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home