Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, October 07, 2005

Email is efficiënte marketing

E-mail is niet de meest populaire vorm van marketing, maar is wel efficiënt. Er wordt merkloyaliteit door gecreëerd en bovendien blijkt dat het aanprijzen van een product te leiden tot een verhoogd winkelbezoek.

"Regelmatig contact met klanten via e-mail genereert merkloyaliteit," stipt het magazine MKBNet aan. "Dit blijkt uit een casestudie van eenmultinationale cosmeticaonderneming. Driekwart van de respondenten gaf aan het product de voorbije zes maanden gekocht of gebruikt te hebben."


Verder bleken ze het merk ook aan te bevelen aan vrienden. Tweederde van de respondenten zei het product te hebben aangeschaft als direct gevolg van de e-mail, die gepaard ging met speciale aanbiedingen, kortingen en nieuwe productinformatie.

"Deze uitkomsten zijn een opsteker voor e-mailmarketeers," stipt MKBNet aan. "Ondanks een slechte reputatie door spam en junkmail kan e-mailmarketing zeer effectief zijn." Een belangrijke voorwaarde is daarbij volgens het magazine wel dat de mailing geschiedt op aanvraag en vrijwillige basis. "Niet alleen is de doelgroep dan duidelijker omschreven, ook het effect op de verkoop kan groot zijn en kan er merkloyaliteitgegenereerd worden."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home