Weinig irritatie bij online onderzoek
Marktonderzoekers moeten heel omzichtig tewerk gaan. Respondenten raken immers snel geïrriteerd en het is bijzonder moeilijk om iemand te bewegen zijn medewerking te verlenen. Op het internet blijken al die problemen echter te verdwijnen. Een groot aantal consumenten wil in de toekomst zelfs alleen nog aan online onderzoek meewerken.
Uit een onderzoek van het Nederlandse bureau Multiscope blijkt dat steeds meer consumenten nog uitsluitend online te bereiken zijn voor een deelname aan marktonderzoek. "Ongeveer 44 procent van de personen uit een online panel beweerde niet aan andere vormen van marktonderzoek mee te werken," aldus Multiscope.
De online respondent blijkt volgens de onderzoekers ook tevreden te zijn over onderzoek via internet. "Een meerderheid (59 procent) geeft te kennen geen enkele irritatie bij deze vorm van onderzoek te hebben," merkt Multiscope op.
Consumenten nemen vooral deel om invloed uit te nodigen (35 procent). Andere motivaties zijn nieuwsgierigheid (25 procent) en de beloning (22 procent).
Uit een onderzoek van het Nederlandse bureau Multiscope blijkt dat steeds meer consumenten nog uitsluitend online te bereiken zijn voor een deelname aan marktonderzoek. "Ongeveer 44 procent van de personen uit een online panel beweerde niet aan andere vormen van marktonderzoek mee te werken," aldus Multiscope.
De online respondent blijkt volgens de onderzoekers ook tevreden te zijn over onderzoek via internet. "Een meerderheid (59 procent) geeft te kennen geen enkele irritatie bij deze vorm van onderzoek te hebben," merkt Multiscope op.
Consumenten nemen vooral deel om invloed uit te nodigen (35 procent). Andere motivaties zijn nieuwsgierigheid (25 procent) en de beloning (22 procent).
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home